3 uundværlige webværktøjer – del 3: Remember The Milk

Remember the Milk – to-do lister som du har overalt!

Så er vi nået til afslutningen på vores serie om de uundværlige webværktøjer. Vi har allerede dækket Evernote og Dropbox – og nu er det tid til Remember The Milk. Noget nær det ultimative to-do liste.

Der findes mange forskellige to-do-liste-systemer. Apple-heads vil sikkert sværge til de nye “Påmindelser” som er en del af IOS og iCloud. Outlook-brugere vil bruge task-systemet i Outlook. Og nogle Google-fanatikere vil sværge til Google’s opgavelister. Og det er altsammen gode tjenester. Men Remember the Milk kan bare lidt mere … lidt bedre … og på flere enheder.

Det sidste er det bedste. Remember The Milk virker via din browser, din iPhone, din Android-telefon, din iPad, din Blackberry-telefon, din Windows Phone-telefon, i Outlook og i Gmail. Systemet kan endda sende dig remindere via Twitter, MSN, Skype eller mail. Så Remember the Milk er overalt. Den feature i sig selv gør systemet det hele værd.

To-do-listen

… også på din Android-telefon

En to-do-liste er jo, helt grundlæggende, bare en række af punkter som man skal huske at udføre. En huskeliste. Men med Remember the Milk bliver det lidt mere.

Du organiserer dine opgaver i lister – så du f.eks. kan have en liste med ting du skal på arbejde, ting du har lovet at gøre for den linedanceforening som du er medlem af, ting du skal gøre ved huset eller alt det du skal huske til dit bryllup. Lister kan oprettes, og nedlægges, nemt og hurtigt – og det giver et godt overblik over de ting du skal.

For hver opgave kan du sætte en deadline – og du kan tilføje noter, tags og meget andet – så du kan finde rundt i det.

Deling

Rigtig smart bliver det her når du begynder at bruge Remember The Milk som projektstyringsværktøj. For du har nemlig muligheden for at dele en liste af opgaver med andre brugere, og dermed vil alle have overblik over hvilke opgaver der er løst (og af hvem) og hvilke der ligger og venter. Hvis man bruger agile projektstyringsmetoder som Scrum eller lignende, er sådan en liste virkelig god at arbejde med.

Du kan også sende enkelte opgaver til andre brugere, så Remember The Milk kan altså også bruges til dig som gerne vil delegere opgaver til andre.

To-do-disciplin

… og på iPad

Hvis du har fået lyst til at gå igang med Remember The Milk, så kan du gå ind på www.rememberthemilk.com og oprette en konto. Den basale konto er gratis, men vil du have flere features så skal du betale 25$ om året. Så har du adgang til fuld synkronisering mellem alle enheder og andre “pro” funktionaliteter.

Når du så går igang, så lov mig at prøve det for alvor. Mange mennesker har en tendens til at bruge to-do-lister sporadisk, sjusket eller alt for overordnet. Og så virker det ikke. Man kan ikke skrive “Renover huset” på sin to-do-liste … for det er en opgave som er alt for stor. Istedet kan man skrive “Udkrads fuger”, “Køb mørtel”, “Mal gavlen” og så videre. Dermed får man nedbrudt sine opgaver i overskuelige bidder – og man bliver i stand til at håndtere dem.

Og husk at sætte deadlines på. Sørg for at du ved at sætte dage på dine opgaver får dem prioriteret. På den måde kan et system som Remember The Milk virkelig forandre din måde at arbejde på, give dig et bedre overblik og gøre dig mindre stresset.

Det må blive emnet for nogle kommende artikler her på onlinekurser.dk.

En tanke om "3 uundværlige webværktøjer – del 3: Remember The Milk"

  1. Pingback: Inspirationsklip: Rethink til Android | Onlinekurser.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *